close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לימודי משפט כשרים

רועי מוסאיז שבט, תשעב31/01/2012

לימודי משפטים, במיוחד, מצריכים הכנה והתאמה מבחינה דתית. סיכום של האפשרויות ללימודי משפטים לציבור הדתי והחרדי.

תגיות:

המשפט העברי, מהווה את הרקע והיסוד של דיני המשפט בארץ. תואר ראשון במשפטים, מהווה כיום את אחד המקצועות המבוקשים בארץ ובעולם. לימודי משפט, פותחים בפני הצעירים אפשרות לפרנסה ראויה ומקצוע מגוון, הנוגע במבחר תחומים בחיים, מה שהופך אותו למבוקש בין הצעירים בציבור החילוני והדתי.

כיצד נבחר לימודי משפט כשרים?

לימודי משפט כשרים המיועדים לציבור הדתי, טומנים בחובם מספר דגשים חשובים אותם אנחנו חייבים לבדוק לפני שאנחנו בוחרים את המוסד האקדמי הכשר, לפי המהדרין. דגש ראשון הוא נושא ההפרדה בין נשים וגברים, חשוב מאוד שנבחר מוסד אקדמי ללימודי משפט, בו ישנה הפרדה ברורה בין נשים וגברים. ההפרדה צריכה להיות בכיתות הלימוד, בה תהיה הפרדה מוחלטת בין גברים ונשים או מנגד כיתות לימוד נפרדות בין גברים ונשים. כמו כן רצוי ששעות העיון בספריה וההפסקות במוסד, יחולקו באופן שווה ובהתאמה לנשים ולגברים, על מנת לשמור על ההפרדה והצנעה ביניהם. דגש שני ולא פחות חשוב, נוגע לנושא של שמירה על המורשת הדתית ואורך החיים הדתי. חשוב שבמסגרת לימודי המשפט האקדמאי במוסד הנבחר, תהיה אפשרות לשמור על המצוות של ההלכה היהודית במהלך הלימודים, אם זה בנוגע להקפדה של הלכות החגים או להלכות הדת היומיומיות. בנוסף לכך חשוב לבחור מוסד לימודים עם ישיבה או מדרשה, בהם התלמידים הדתיים, יוכלו לשמור על המשך לימודי התורה וההלכה, גם במסגרת לימודי המשפט במוסד. דגש שלישי, הוא המשפט העברי, חשוב מאוד שסגל המרצים במוסד שתבחרו, יהיה מורכב ממורים דתיים, אשרי בקיאים בנושא דיני המשפט העברי.

מוסדות מומלצים ללימודי משפט כשרים

כיום ניתן למצוא הרבה צעירים וצעירות בציבור הדתי, אשר תרים אחר מוסד אקדמי כשר ללימודי משפט. מכללת בני ברק החרדית מבח"ר, נבנתה במיוחד עבור הציבור הדתי, תוך כדי שהיא מקפידה על הפרדה ברורה בין גברים ונשים, הסגל האקדמי מורכב ממרצים ופרופסורים דתיים, לימודי המשפט מושתתים על המשפט העברי וישנו דגש על לימודי תורה והלכה, במהלך לימודי המשפט. מלבד מכללת בני ברק, שנבנתה כולה לצורכי התלמיד הדתי, תוכלו למצוא מסלולי לימוד שהותאמו לציבור הדתי במגוון מכללות ואוניברסיטאות בארץ. בין המוסדות תוכלו למצוא את אוניברסיטת בר אילן, אומנם היא לא מוגדרת כמוסד לימודים דתי כשר, אך היא חרטה על דיגלה לשמור על המורשת היהודית ואכן בכותלי המוסד ניתן למצוא ישיבה ומדרשה ללימודי תורה, בנוסף לכך ניתן למצוא הרבה מורים דתיים בין סגל המרצים ללימודי המשפט. מכללת שערי משפט, היא מוסד לימודים נוסף אשר מומלץ לאוכלוסיה הדתית, למרות שמדובר בבית ספר אשר פתוח לכלל האוכלוסייה בארץ. בעיקר בגלל העובדה שהמוסד שם דגש על לימודי המשפט העברי ושמירה על ההלכה הדתית, בזכות הספרייה ובית המדרש במקום הכוללים שלל ספרי הלכה ותלמוד עתיקים העוסקים בנושא, בנוסף למרצים ופרופסורים דתיים אשר מעבירים את שיעורי המשפט. הקריה האקדמית אונו, מהווה מוסד נוסף אשר מקפיד על הפרדה בין גברים ונשים, בנוסף לתוכנית לימודים אשר משלבת בתוכה לימודי תורה ולימודי משפט, כל זה מתוך כבוד לציבור הדתי.

לסיכום הפופולאריות הגוברת בין שלל הצעירים הדתיים כיום, לבחור בלימודי משפטים בתור מקצוע לחיים, עודד את פתיחתם של שלל מוסדות אקדמאיים ללימודי משפט כשרים, אשר מותאמים במיוחד לציבור הדתי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה